South- beach dieten jag nämnde..?

Dieten är indelad i " 3 faser " det är inte bantning så att man svälter sig utan att man bara byter ut det dåliga mot det bra.
* Undvik att dricka fruktjuice, ät istället hela frukter. Mycket mindre socker osv.
* Undvik vitt bröd, ta istället fullkornsbröd eller knäckebröd.
* Unvik helst alkohol, klarar du inte av det eller att du " någon gång måste dricka " ta vin istället för tillexempel öl eller stark sprit.
* Undvik polerad ris, ta istället rågris eller bulgur kan också vara bättre.
* Undvik vanlig pasta, ta istället fullkornspasta.
.
Fas 1, när man verkligen vill gå ner är det viktigt att skippa bröd, bakverk, glass, godis, chips, sötande drycker, ungsbakad mat osv. Det kommer du aldrig vinna något på om du äter det, ät istället blandannat fisk, grönsaker, olivolja, ägg, ost, kaffe eller vatten. Samma sak med fas 2. Fortsätt äta så tills du nått din målvikt. Träna också lite på det så ger det säkert ännu bättre resultat :) det viktigaste är ju såklart att skippa allt socker. Och om du äter mera fett än kolhydrater så är det också bra, eftersom att alla kolhydrater gör dig "tjock"
När du nått din målvikt tänk alltid på att välja kolhydrater med lågt GI värde! Så att du inte går upp lika snabbt igen. pusspuss
Jag väger nu  46, vill gå ner till 43. Det blir en enkel match.. ;) JA jag är riktigt nöjd med min kropp men tänk hur mycket nöjdare jag skulle bli?



Kommentarer
Postat av: bella :)

du har redan finaste kroppen behöver inte banta!

2012-02-23 @ 17:41:52
URL: http://bellariechens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inte fint att vara för smal, hellre ha former! Varför banta som barn? Tänk på folk som är överviktiga, det är verkligen inte du.

2012-02-24 @ 00:11:41
Postat av: Anonym

hahahahahahah tycker du att du är small ? lite för mycket rökning va jävla fetto unge !

2012-02-24 @ 10:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0