Kvällsbloggning, vad vill jag egentligen?

Jag har länge funderat på det här, men aldrig riktigt kommit fram till ett bra svar.. vad vill jag egentligen? vill jag gå kvar i den skolan jag går i nu? vill jag bo kvar här i stockholm? vill jag gå den linjen jag går? vill jag ha den här hårfärgen? massa saker, stora som små. Men jag har inget jävla svar.. Skulle vara så skönt att flytta bort från stockholm eller flytta bort från landet, börja om på nytt. Nya vänner ny skola, förutom Sarah då. Henne skulle jag vilja ha med mig för hon finns verkligen alltid där. Men bara helt enkelt börja om på nytt. Glömma allt det förflutna, allt skitsnack och verkligen bara kunna vara mig själv utan att någon hatar. Men då är frågan, skulle jag verkligen våga ta ett så stort steg? Att lämna allting man har här? det är det som klämmer. Om jag bara kunde ta med mig det jag ville och dom jag ville, då hade jag flyttat härifrån för längesen.
.
Behöver komma bort, behöver träffa nytt folk och se världen. Jag vill verkligen se allt, så mycket jag inte sett. Här tänker jag inte ens befinna mig i 2 år till, eller kanske tills jag blir 18 men sen ska jag fan göra allting jag drömmer om. Man lever som sagt bara en gång, jag tänker följa mina drömmar och det jag vill göra. Vad du än gör kommer det alltid vara någon som säger nej, det kommer alltid vara någon som säger att det inte kommer gå, eller att du inte är tillräckligt bra eller tillräckligt stark, eller har det som krävs, det kommer alltid vara någon som säger att du är fel längd eller fel vikt, det kommer alltid vara någon som säger nej. Flera tusen gånger tills ordet " nej " har blivit meningslöst så kommer dom fortfarande säga nej och tillslut kommer jag säga JA. Folk tror inte man kan klara saker om man verkligen vill det, men ni kan säga nej hur mycket ni vill. I slutändan säger jag ja, jag vet att jag kan göra vad som helst om jag bara kämpar för det, brinner för det och verkligen vill. Och med det här inlägget är det bara så skönt att få ut sig utav allt som finns inombords. Jag vill verkligen bort, men samtidigt inte.

" ta en chans för du vet aldrig hur perfekt det kan bli" antingen kan det bli det bästa du har gjort, eller så kan det bli den sämsta. Det är det jag har varit rädd för, jag har inte vågat ta chanser för jag har rädd att det ska bli fel men från och med nu ska jag våga göra det, tänk hur perfekt det kan bli? Tänk att en liten chans du aldrig vågat göra tidigare men kanske vågar tillslut kan förändra hela ditt liv? Drömmar kan bli till verklighet, man ska aldrig säga aldrig. Skit i alla som trycker ner en, skit i alla hatkommentarer man kan få, alla som kollar snett på stan, eller snackar skit. Håll huvudet högt och visa att du är mycket bättre, att du är starkare än dom små idioterna som kommer spendera sitt liv på plattan eller på en parkbänk utan någonting alls.

En sak till som jag har lärt mig, följ alltid ditt hjärta. Strunta i vad andra gör, om dom gör någonting och du verkligen INTE vill det, gör inte det då. Jag har lärt mig det, man ska inte göra någonting man inte vill. Om jag inte är redo att lämna allting bakom mig nu, skaffa nya vänner, ny stad osv. Då gör inte jag det, men om jag vill det och mina kompisar ber mig att stanna då ska jag ändå följa mitt hjärta och göra det JAG vill, för i slutändan kommer du inse att det du valde - det kanske var rätt, det kanske visar sig vara perfekt. Jag ska tänka på saken, vad är det jag vill? jag ska inte lyssna på någon, förutom mig själv. Som jag har gjort i alla år, ibland gjort saker som jag inte velat göra, träffat den & den, gjort det och det. Det är slut med det nu, det blir bara fel i slutändan. Om jag vill flytta ner till göteborg, då ska jag göra det. VIll jag flytta till spanien, då gör jag det. Vill jag bli kock, då blir jag det. (ett tillexempel)
Hmm.. måste rensa tankarna lite mer nu och sova. Godnatt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan inte rymma ifrån sina problem,

2012-02-23 @ 07:22:01
Postat av: johanna t

åååh gillade texten haha. jätte fin blogg sötis! :)

2012-02-23 @ 18:59:00
URL: http://johannabananaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

ASSÅ SHIT VA BRA SKRIVET OMG !!!!! ASSÅ SERRI FIFAN VA BRA SKRIVET ASSÅ !!1 OMG JA DÖR TIEP shittass

2012-02-23 @ 19:04:09
Postat av: Marie

Fan vad jag känner igen mig i texten. Riktigt bra skrivet tjejen! Fortsätt köra ditt eget race så kommer du komma långt! :)

2012-02-23 @ 20:32:18
URL: http://nattstad.se/mariejansjoo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0